.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نمایش هالیوودی آمریکا با پرتاب هوایی بسته‌های غذا به غزه
ارسال کمک‌های هوایی آمریکا به غزه نمی‌تواند فشار گسترده ناشی از سیاست گرسنه نگه داشتن مردم این منطقه را از بین ببرد.
نمایش هالیوودی آمریکا با پرتاب هوایی بسته‌های غذا به غزه

بخش‌های خبری و رسانه‌های غربی تصاویر و فیلم‌های کمک رسانی هوایی آمریکایی‌ها به مردم غزه را پوشش دادند، عکس‌ها و فیلم‌های متعددی از این کمک‌ها منتشر شد و مقامات آمریکایی بار‌ها از ارسال محموله‌هایی به نوار غزه صحبت کردند. آنها گفتند که مردم این منطقه نباید زیر بار فشار بیشتری قرار گیرند. مردمی که اکنون بیش از ۱۵۰ روز است درگیر جنگ و خونریزی و تهاجم و گرسنگی هستند.

 

مشکلاتی که هر روز هم بیشتر می‌شود، اما رسانه‌های غربی تنها به اشاره‌ای کوچک نسبت به این وضعیت کفایت می‌کنند و هیچ صحبتی از جنایات و آدمکشی‌ها صهیونیست‌ها در نوار غزه نمی‌کنند.

 

با این وجود، اما مردم جهان از قاره‌های مختلف بدون توجه به فشار رسانه‌های غربی و دولت‌هایی که هم مسیر با آمریکا و غرب برای پاک سازی چهره صهیونیست‌ها از تمامی جنایات تلاش می‌کنند، متوجه اوج عملکرد این رژیم کودک‌کش شده‌اند. به حدی که امروز، در تمامی قاره‌های جهان آن هم برای اولین بار برای مردم فلسطین تظاهرات حمایتی انجام شده است.

 

از استرالیا و کره جنوبی و ونزوئلا تا کشور‌های اروپایی مانند انگلیس و  ایتالیا و فرانسه و کشور‌های آفریقایی و حتی در آمریکا و مقابل کاخ سفید هم اکنون مردم جهان به حمایت از فلسطینی‌ها آمده‌اند. موضوعی که نشان می‌دهد که امروز تا به حدی بازی رسانه‌ای غربی‌ها با شکست مواجه شده است و دیگر مردم جهان بی کم و کاست اخبار و رویدار‌های مطرح شده توسط غربی‌ها را باور نمی‌کنند.  

 

اما جریان کمک آمریکایی‌ها به فلسطین آن هم پس از گذشت این همه زمان چیست؟

 

به گفته مقامات آمریکایی سه هواپیما از نیروی هوایی ۶۶ بسته حاوی حدود ۳۸ هزار وعده غذایی را  برای افراد نیازمند به بیرون پرتاب کردند. یک مقام آمریکایی گفت که این بسته‌ها در جنوب غربی غزه، در ساحل رها شده است.

 

 این محموله نخستین محموله از شمار زیادی بسته‌های کمکی است که جو بایدن  آن را اعلام کرده بود. این کمک‌ها با اردن هماهنگ می‌شود و از سوی دیگر اردن نیز برای رساندن مواد غذایی به مردم غزه اقدام به پرتاب هوایی کرده بود.

 

در این شیوه هواپیما‌های باری ارتش محموله‌های کمک را به وسیله چتر در آسمان پرتاب می‌کنند تا در زمین، افراد این کمک‌ها را دریافت کنند.

 

برای اولین بار ارتش اردن با این شیوه برای مردم غزه کمک ارسال کرد. تاکنون نیروی هوایی اردن، مصر، فرانسه و امارات بار‌ها به این شیوه برای مردم غزه کمک ارسال کردند.

 

موضوع زمانی عجیب می‌شود که برخی از محموله‌های امدادی به دریا ریخته شد و برخی دیگر نیز در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه به زمین فرود آمد، اما در نهایت تنها بخشی از آن‌ها به دست مردم غزه رسید.

 

   

 

منطقه غزه با جمعیت ۲.۳ میلیون نفری در محاصره کامل است. ارتش اسرائیل تنها اجازه ورود محدود مواد غذایی و کمک‌های انسان دوستانه به غزه را می‌دهد. به همین دلیل، غزه هم اکنون با قحطی و گرسنگی شدید روبه رو هستند.

 

تمامی این بازی‌های رسانه‌ای و نمایش‌های هالیوودی آمریکا پس از آن به نمایش رسید که بیش از ۱۰۰ فلسطینی در صف دریافت غذا در غزه، به ضرب گلوله ارتش اسرائیل کشته شدند. موضوعی که باز هم با سکوت جوامع بین المللی مواجه شد.

 

سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با انتشار تصاویر کمک‌های هوایی آمریکایی‌ها به مردم غزه اظهار کرد: این‌ موضوعات شوخی بیش نیست. از آن طرف آتش بس را وتو می‌کند و از این طرف به این شکل دروغ پراکنی می‌کند، آمریکا اگر به دنبال کمک به مردم فلسطین است چرا از راه‌های دیگر این اقدام را انجام نمی‌دهد، اگر به دنبال کمک هستند معبر رفع را باز کنند.

 

وی ادامه داد: همه مردم جهان و رسانه‌ها می‌دانند که این کمک‌ها دروغی بیش نیست. اکنون پادشاه اردن راه زمینی را برای اسرائیلی‌ها باز کرده است. در امارات کالا‌ها تخلیه می‌شود و کالا‌ها از خاک عربستان و اردن به حیفا می‌رود.

 

سید افقهی افزود: نتانیاهو در حال وقت خریدن هست و آمریکایی‌ها نیز تحت فشار هستند و هر چه به انتخابات ۲۰۲۴ نزدیک می‌شوند و کشتار مردم غزه بیشتر می‌شود مشکلات علیه بایدن بیشتر می‌شود، در نظر سنجی‌ها بایدن نازل‌ترین سطح را کسب کرده، خصوصا اکنون که ترامپ اجازه کاندیداتوری را به دست آورده است.

 

ریچارد گوان، مدیر گروه بین‌المللی بحران در سازمان ملل گفت: کارکنان بشردوستانه همیشه از این شکایت می‌کنند که پرتاب‌های هوایی فقط فرصتی برای خودنمایی است، اما راه ضعیفی برای رساندن کمک است.

 

وی افزود که تنها راه برای رساندن کمک‌های کافی از طریق کاروان‌های امدادی زمینی است که آتش بس را دنبال می‌کنند.

 

او ادامه داد: می‌توان گفت وضعیت در غزه اکنون به قدری بد است که هرگونه تدارکات اضافی حداقل مقداری از رنج را کاهش می‌دهد. اما این در بهترین حالت یک اقدام کمکی موقت است.

 

خلیل شاهین مدیر برنامه مرکز فلسطینی مطالعات سیاسی و استراتژیک در این باره گفت:رژیم صهیونیستی از طریق اجازه به انجام این پرواز‌ها برای ارسال کمک‌های هوایی چند هدف را دنبال می‌کند. اول اینکه ارسال کمک‌های هوایی و هلی‌برن محموله‌های اندک غذایی برای مردم غزه فشار‌ها بر کابینه نتانیاهو برای باز کردن گذرگاه‌ها یا وارد شدن کمک‌های انسانی به غزه را کاهش می‌دهد.

 

دوم اینکه کمک‌های هوایی نمی‌تواند فشار گسترده ناشی از سیاست گرسنه نگه داشتن مردم غزه را از بین ببرد، به عنوان مثال آمریکا با همراهی اردن تنها ۳۵ هزار وعده غذایی را به مردم غزه رسانده است. این در حالی که است بیش از ۶۷۰ هزار شهروند در شمال غزه به هیچ کمک انسانی دسترسی ندارند.

 

سوم اینکه ارائه این کمک‌ها فشار‌ها بر رژیم صهیونیستی برای تأمین دیگر مایحتاج اساسی مردم غزه از جمله تأمین سوخت برای راه‌اندازی بیمارستان‌ها و تأمین ملزومات پزشکی و بهداشتی را کاهش می‌دهد.

 

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد  ۵۷۶ هزار نفر در نوار غزه یا یک چهارم جمعیت نوار غزه در یک قدمی قحطی قرار دارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.7 seconds.